Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane jeszcze w 2021 roku w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Rozpakowujemy drukarkę 3D, podłączamy oraz poznajemy zasady BHP. Będzie super zabawa.
Nasz nowy uczeń 3D.
Ciekawe czy wyjdzie kostka do gry – świetlica czeka.
Na kółku komputerowo-projektowym dzieci zgłębiły tajniki pracy projektu i druku ozdób choinkowych na drukarce 3D
Czy nasza praca wyjdzie?
Lekcja fizyki z czujnikiem napięcia.
Praca grupowa
Matematyka z kostkami 3D
Co dzisiaj zrobimy? Wyjdzie albo nie wyjdzie oto jest pytanie?
Badanie, które materiały są przewodnikami a które izolatorami.
Odczyn roztworów-skala pH.
Szkolenie nauczycieli z obsługi drukarki 3D
Wykorzystanie nagłośnienia z LP do organizacji szkolnych eliminacji MAM TALENT
Wielkanocne zwyczaje
Uczniowie klasy 8b podjęli próbę pomiaru hałasu na korytarzu szkolnym w czasie przerwy.
Do pomiaru wykorzystali czujnik dźwięku w tablecie einstein .
Uzyskane wyniki można było obserwować na wykresie w decybelach.