Facebook Like


Kalendarz
<< Październik 2017 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
AKTUALNOŚCI RADY RODZICÓW
2 października 2017r
Dnia 2.10.2017 r odbyło się zebranie Rady Rodziców, na którym omówione zostały cele na bieżący rok szkolny. Podtrzymano dotychczasowy, kilkuletni kurs polityki nastawionej na modernizację szkoły pod względem poprawy jakości edukacji. W związku z tym podjęto uchwałę o zakupie kolejnej tablicy interaktywnej oraz organizacji zajęć doświadczalnych dla wszystkich klas szkoły. Z entuzjazmem została również przyjęta inicjatywa mająca na celu podjęcie szerszej współpracy Rady Rodziców z dziećmi naszej szkoły, dlatego po wyłonieniu Samorządu Uczniowskiego zaproponowane zostanie spotkanie Rady Rodziców, Nauczycieli, Dyrekcji i Samorządów Klasowych. Rada Rodziców chciałaby wysłuchać pomysłów samych uczniów na to jak chcieliby żeby zmieniało się otoczenie, w którym spędzają tyle czasu w ciągu dnia. Po przeanalizowaniu najlepszych pomysłów zostanie podjęta decyzja o ewentualnym ich dofinansowaniu. W związku z czym wstrzymane zostały pomysły na zakup ławek korytarzowych, czy „gier boiskowo-korytarzowych”. Rozmawiano również o pomyśle jednego z rodziców na skonstruowanie ławek na taras z drewnianych palet transportowych oraz o przystąpieniu szkoły do akcji „Wzorowa Łazienka”, w której można wygrać ufundowany przez koncern Unilever remont łazienki szkolnej.

18 września 2017r - PIERWSZE ZABRANIE RADY RODZICÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
W dniu 18.09.2017 r. odbyło się pierwsze zebranie Rady Rodziców w roku szkolnym 2017/18, na którym zostało wybrane nowe Prezydium Rady Rodziców.
Przewodniczący – Rafał Słabosz
Zastępca Przew. – Olga Kruzel
Skarbnik – Monika Langner
Sekretarz – Anna Sikora
Ponadto została wybrana Komisja Rewizyjna w składzie:
Przewodnicząca – Anna Formicka Adamska
Członek –
Członek –
Na wniosek rodziców podjęto decyzję o złożeniu wniosku o utworzenie nowego przejścia dla pieszych dla dzieci uczęszczających do szkoły od strony ulicy Wielka Skotnica, ze względu na brak części chodnika. Podczas zebrania przedstawiono sprawozdanie z wykonania modernizacji oświetlenia w budynku szkoły oraz podjęto uchwałę o przekazaniu 1000 zł na zakup lektur do biblioteki szkolnej. Dyrekcja SP3 wystąpiła z oświadczeniem iż „szkoła” nie uczestniczyła w zawiadomieniu Policji o nieprawidłowym parkowaniu i zatrzymywaniu się przez rodziców podczas odwożenia dzieci do szkoły.

22 czerwca 2017r
W okresie wakacji ma zostać przeprowadzony remont oświetlenia znacznej części szkoły. Niestety okazało się, że kwota 150 tyś zł z budżetu miasta nie wystarczy na modernizacje całości.

12 czerwca 2017r - NOWY REGULAMIN RADY RODZICÓW
Na zebraniu dn. 12.06.2017 r., został przyjęty nowy Regulamin Rady Rodziców, który zostanie umieszczony na stronie szkoły. Podjęto również decyzję odnośnie ubezpieczeń NNW na rok szkolny 2017/18 oraz pozytywnie zaopiniowano dofinansowanie połowy kwoty na zakup projektora multimedialnego dla klasy 2d. Należy w tym miejscu wspomnieć, że klasa ta miała 100% wpłat na komitet w roku ubiegłym oraz 80% w obecnym. Ustalono również zasady akcji „Wpłat na komitet” w roku 2017/18 – zostaną przyznane nagrody za I,II i III miejsca. Oczywiście należy podkreślić, że jest to forma zachęty, a Rada ma nadzieje i serdecznie dziękuje za WSZYSTKIE DOBROWOLNE WPŁATY.

3 kwietnia 2017r
Dnia 03.04.2017 r. odbyło się zebranie Rady Rodziców, na którym omówiono stan finansów oraz zwroty z komitetu dla klas, które wpłaciły co najmniej 70%. W związku z 95-leciem szkoły Rada zadecydowała o zakupie projektora multimedialnego, jako prezentu od rodziców. Omówiono zmiany w nowym Regulaminie Rady Rodziców oraz przedstawiono sprawozdanie z akcji „NIE DLA PRZYMUSU” przeprowadzonej przez rodziców. Ponadto omówiono wniosek do Komisji Edukacji w sprawie decyzji o zmianie okręgów dla klas pierwszych naszej szkoły, sprawę konkursu na dyrektora naszej placówki oraz prośby ZNP o zbieranie podpisów dla referendum dla zatrzymania zmian w reformie edukacji. Zwrócono również uwagę na dalsze interwencje na rzecz dokończenia parkingu dla rodziców przy szkole oraz potrzebę zamontowania kolejnych stojaków na rowery dla dzieci.

13 lutego 2017r - SESJA RADY MIASTA
13 lutego 2017 Przewodniczący Rady Rodziców Rafał Słabosz uczestniczył w sesji Rady Miasta, na której miała być głosowana Uchwała w sprawie reformy edukacji. Celem było dopilnowanie ustaleń dotyczących powstania klas siódmych w SP3 oraz wyrażenie sprzeciwu wobec zmiany okręgów szkolnych dla dzieci idących do klas pierwszych. Sprzeciw spowodowany był wyłączeniem z okręgu należącego do SP3 wszystkich ulic, które znajdują się powyżej ulicy Janowskiej, a w niektórych przypadkach jest to odległość 300 metrów do SP 3. Ponadto są to ulice, które od zawsze należały do SP 3. Podczas dyskusji otrzymał informację, że bez zmiany okręgów SP 3 w najbliższych 2-3 latach będzie przepełniona i może grozić w niej zmianowość co jest niedopuszczalne w związku z wprowadzaną reformą.

1 lutego 2017r - NIE DLA PRZYMUSU
1 lutego 2017 zostały złożone pisma do Prezydenta Miasta oraz Rady Miasta w związku z informacją o przymusowym przeniesieniu niektórych klas do nowo powstałej szkoły podstawowej nr 4. W związku ze sprawą została wszczęta akcja „NIE dla przymusu”, podczas której prowadzone były rozmowy z Radnymi Miasta, została utworzona strona na facebooku oraz skierowane zostały pisma do kuratorium. W efekcie końcowym Prezydent Brzoska spotkał się w szkole z rodzicami i poinformował, że miasto nie miało takiego planu

9 stycznia 2017r- TRZECIE ZEBRANIE RADY RODZICÓW
9 stycznia 2017 odbyło się trzecie zebranie Rady Rodziców na którym omówiono dotychczasowe wydatki z pieniędzy Komitetu Rodzicielskiego. Rodzice ponownie zasponsorowali dzieciom dodatkowe zajęcia edukacyjno-doświadczalne Pana Korka. Pozytywnie rozpatrzono wniosek klasy I a o dofinansowanie 50% kwoty do zakupu tablicy multimedialnej. Rodzice w/w klasy wpłacili prawie pełną kwotę Komitetu Rodzicielskiego, a do tego uzbierali jeszcze 2500 zł na w/w tablicę. Inicjatywa ta spotkała się z dużą aprobatą Rady Rodziców. W bieżącym roku szkolnym podjęto decyzję o zakupie oprogramowania z jezyka angielskiego do tablicy multimedialnej oraz o dofinansowaniu systemu Librus do komunikacji z rodzicami, na który pozyskano również pieniądze od sponsora. Jak co roku klasy, które wpłaciły co najmniej 70% wpłat na komitet otrzymają zwrot 20% wpłaconej kwoty, a klasa która wpłaciła największy procent wymaganej kwoty otrzyma dofinansowanie do wycieczki edukacyjnej. Kolejna informacja dotyczyła 150 tys. zł przeznaczonych przez Radę Miasta na sfinansowanie remontu oświetlenia w naszej szkole. Wskazana kwota znalazła się w planie budżetowym miasta na ten rok. Wysiłek, który rok wcześniej podjęła Rada Rodziców przyniósł efekt, teraz musimy poczekać na realizacje. Dodatkowo 5 tyś zł, które Rada Dzielnicy przeznaczyła w poprzednim roku, zostało przeznaczone na remont oświetlenia w dwóch klasach pierwszych. Pieniądze na budowę parkingu również pochodzą z Rady Dzielnicy oraz Rady Miasta. Kolejnym poruszonym na zebraniu zagadnieniem był problem z parkowaniem przy szkole oraz stale zajętego przez mieszkańców okolicznych domów szutrowego parkingu przy bramie wjazdowej do szkoły. Przewodniczący Rady Rodziców poinformował, iż przeprowadził rozmowy z mieszkańcami pobliskich domów aby nie parkowali na wspomnianych miejscach parkingowych, lecz niestety, wskazali oni brak jakichkolwiek innych miejsc w pobliżu swoich domów. Co więcej wskazali, iż zdarzało się, iż ktoś dostawał mandat za parkowanie na własnym podjeździe. Jak na razie brak jest możliwości rozwiązanie tego zagadnienia. W wyniku rozmowy o bezpieczeństwie parkowania przed szkołą wskazano na możliwość zainstalowania barier ochronnych wzdłuż całego chodnika na długość szkoły i wzdłuż całego chodnika po drugiej stronie ulicy tj. od ul. 28 stycznia do ul. Bohaterów Getta. Podobne bariery dobrze sprawdzają się przy Szkole Podstawowej Nr 9. Wskazano również na możliwość przeprowadzenia warsztatów z dziećmi, aby to one wskazywały rodzicom niebezpieczeństwa związane z wysadzaniem dziecka na jezdni w miejscu niedozwolonym. W kolejnym etapie zebrania przedstawiony został pomysł zakupu naklejek edukacyjnych dla dzieci na szkolne schody oraz wskazano na potrzebę dodatkowych stojaków na rowery przed szkołą.

12/19 października 2016r- UDZIAŁ PRZEDSTAWICIELI RODZICÓW W AKADEMIACH
W dniu 12 października odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Nauczyciela, na której Zastępca Przewodniczącego Rady Rodziców Pani Olga Kruzel wręczyła solenizantom, w imieniu rodziców Naszej szkoły, przepiękny i smaczny tort.

Tydzień później przedstawiciele rady w składzie Rafał Słabosz – przewodniczący, Olga Kruzel – zastępca, Agnieszka Jańta – sekretarz, uczestniczyli jako zaproszeni goście w uroczystości pasowania na ucznia Pierwszaczków Naszej szkoły. W akademii uczestniczyli również I Zastępca Prezydenta Miasta, Wiceprzewodniczący Rady Miasta, Naczelnik Wydziału Edukacji, Dyrekcja oraz Panie Przedszkolanki Naszych Pierwszaków. Oczywiście nie mogło zabraknąć najważniejszych gości jakimi byli rodzice i dziadkowie Naszych pociech. Panie wychowawczynie klas pierwszych Elżbieta Mikołajewska i Anna Urbańczyk przygotowały wraz z Pierwszakami cudowny program artystyczny, po którym nastąpiło pasowanie na ucznia, które przeprowadził gigantycznym ołówkiem Z-ca Prezydenta Miasta Pan Grzegorz Brzoska.


18 października 2016r - SPOTKANIE W SPRAWIE ŚWIATŁA W URZĘDZIE MIASTA
W dniu 18 października przedstawiciele Rady Rodziców SP3 w składzie Przewodniczący Rady Rodziców Rafał Słabosz, Z-ca Przewodniczącego Rady Rodziców Olga Kruzel, Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Anna Formicka-Adamska oraz Członek Rady Rodziców Joanna Chwastek spotkali się z I Zastępcą Prezydenta Miasta Panem Grzegorzem Brzoską oraz z II Zastępcą Prezydenta Miasta Panem Bernardem Pastuszka.

Na spotkaniu została poruszona sprawa stanu oświetlenia w Naszej szkole i jego wpływu na zdrowie Naszych dzieci. Przypomniano wszystkie działania, które zostały podjęte dotychczas przez przedstawicieli rodziców. Wystosowano ponownie prośbę o przedstawienie harmonogramu modernizacji oświetlenia w naszej placówce z oczekiwaniem konkretnego efektu osadzonego w najbliższym czasie.

W odpowiedzi przedstawiciele Rady Rodziców usłyszeli zapewnienie, że modernizacja Naszego oświetlenia znajduje się w projekcie budżetu na 2017 rok. Na poparcie tego wskazano konkretny punkt projektu, w którym znajdowała się kwota potrzebna do przeprowadzenia remontu oświetlenia.

W związku z powyższym Prezydium Rady Rodziców będzie przyglądało się dalszym pracom nad projektem budżetu oraz samemu głosowaniu nad przyszłorocznym budżetem, które odbędzie się na ostatniej sesji Rady Miasta po Świętach B.N., a przed Sylwestrem.


10 pażdziernika - DRUGIE ZEBRANIE RADY RODZICÓW
W dniu 10 października odbyło się zebranie Rady Rodziców, na którym P. Grażyna Potoczny zapoznała zebranych rodziców z działalnością Zespołu ds. Promocji Szkoły. Omówiła zagadnienia związane z udziałem naszej szkoły w ogólnopolskim zlocie szkół im. Kawalerów Orderu Uśmiechu oraz organizację Święta Szkoły jakim będzie w 2017 roku 95-lecie jej powstania, na które szkoła chciałaby zaprosić któregoś z Kawalerów Orderu Uśmiechu. Ponadto zebrani zapoznani zostali z działalnością wolontariatu uczniów w Hospicjum Cordis. Pani Grażyna Potoczny poprosiła również o zaopiniowanie pomysłu zakupu dla każdego ucznia koszulki z logo szkoły, która miała by być przydatna podczas wyjść, wyjazdów i uroczystości szkolnych. W ramach potrzeb Zespołu przedstawiono również prośbę o zakup nowego stroju dla przedstawicieli uczniowskiego pocztu sztandarowego (padła propozycja specjalnych pelerynek). Do zaopiniowania przedstawiony został pomysł zorganizowania zajęć popołudniowego czytania książek dzieciom w szkole przez chętnych rodziców, dziadków lub inne osoby, połączonego z dyskusją na temat przedstawionej lektury. Jako pierwsza chętna zgłosiła się Pani Ewa Biłas-Pleszak, członek Rady Rodziców oraz Członek Komisji Rewizyjnej.

Kolejny temat zebrania, w uzupełnieniu poprzedniego spotkania, dotyczył remontu oświetlenia w naszej szkole. Z uwagi na brak reakcji władz miasta na wystosowane przez Radę Rodziców pisma, ustalono, iż w celu uzyskania konkretnych informacji w temacie zmiany jakości oświetlenia w szkole, przedstawiciele Rady Rodziców udadzą się na spotkanie z Prezydentem Miasta. Termin spotkania zostanie ustalony przez Przewodniczącego Rady Rodziców. W spotkaniu będą mogli uczestniczyć chętni przedstawiciele Rady Rodziców z każdej klasy. Propozycję spotkania z Prezydentem poparto jednogłośnie.

Następnym tematem omówionym przez przedstawicieli rodziców była sprawa podzielenia budżetu. Rada Rodziców jednogłośnie przyjęła propozycję kontynuowania dotychczasowego kierunku. Uzgodnione zostało, że tak jak w poprzednich latach budżet zostanie podzielony na trzy części (inwestycyjną, edukacyjną i nagrodową). Głosowaniem zadecydowano, że z części inwestycyjnej zostanie sfinansowana kolejna tablica multimedialna, tym razem do tak ważnego przedmiotu jakim jest matematyka. Z części edukacyjnej, ponownie w tym roku szkolnym, sfinansowane zostaną zajęcia popularyzujące naukę wśród dzieci, takie jakie odbywają się na wielu uniwersytetach dziecięcych. Ostatnia część posłuży do opłacenia książek, nagród i innych pomocy dydaktycznych.

Ponadto na zebraniu poruszono jeszcze sprawę parkowania i parkingu przy szkole, szafek w szatni dla klas najmłodszych, nowego pianina w pracowni muzycznej oraz komunikacji z Dyrekcją szkoły. W sprawie pierwszego punktu przewodniczący Rafał Słabosz zobligował się do rozmowy z okolicznymi mieszkańcami parkującymi przy szkole oraz przedstawił informację, którą uzyskał od Naczelnika Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miejskim, że jeszcze w tym roku powinien zostać zrobiony zjazd z boku szkoły jako pierwszy etap budowy parkingu. W sprawie szafek dla klas 1 i 2 została przedstawiona przez przewodniczącego ostateczna składka, dzięki której będzie można dokupić brakujące szafki. W tygodniu poprzedzającym zebranie przewodniczący został poproszony o przywiezienie do szkoły własnym transportem, pianina podarowanego przez jednego z mieszkańców. Niestety w instrumencie musiała zostać wymieniona jedna z części oraz trzeba było zamówić strojenie. W sprawie komunikacji z Dyrekcją ustalono, iż właściwym będzie kierowanie wszelkich pism i pytań do sekretariatu szkoły.
Zebranie zakończyło się w okolicach godziny 21.00.

20 września 2016r- PIERWSZE ZEBRANIE RADY RODZICÓW
Pierwsze zebranie Rady Rodziców w roku szkolnym 2016/17, na którym obecna była Dyrektor Szkoły p. Barbara Zawiślak odbyło się dnia 20.09.2016 r. Podczas obrad wybrano zarząd Rady Rodziców na nowy rok szkolny.

W tym roku jednogłośnie wybrani zostali:
- Przewodniczący- p. Rafał Słabosz
- Zastępca Przewodniczącego- p. Olga Kruzel
- Sekretarz- p. Agnieszka Jańta
- Skarbnik- p. Monika Langer.

W kolejnym punkcie zebrania przystąpiono do wyboru składu Komisji Rewizyjnej na rok szkolny 2016/2017.:
- Przewodnicząca - p. Anna Formicka- Adamska
- Członek - p. Agnieszka Mrozik
- Członek - p. Ewa Biłas- Pleszak.

W kolejnych punktach zebrania podjęto uchwały Rady Rodziców w sprawie Szkolnego Programu Wychowawczego i Szkolnego Programu Profilaktyki na rok szkolny 2016/2017 oraz zapoznano się z projektem szkolnego budżetu na trwający rok szkolny. Zgodnie z informacją uzyskaną od Dyrekcji szkoły wnioskowano o zwiększenie wydatków na zakup materiałów i wyposażenie, na zakup usług remontowych i na zakup usług pozostałych.
W nawiązaniu do przedstawionych dokumentów dyskutowano o możliwości wprowadzenia do szkoły zajęć gimnastyki korekcyjnej. Według informacji Dyrekcji, w szkole brak jest specjalisty z uprawnieniami do prowadzenia tego typu zajęć. Gdyby pojawiła się odpowiednia osoba, koniecznością było by wnioskowanie do Urzędu Miasta o przyznanie godzin na tego typu zajęcia. W ramach własnych możliwości, w tym roku szkolnym Dyrekcja przeznaczyła godziny dyrektorskie na dodatkowe lekcje wychowania fizycznego w szkole. Członkowie klasowych Rad Rodziców zobowiązali się zorientować w rzeczywistej skali problemu w swoich klasach.
Na zebraniu poruszono również zagadnienia związane z szafkami dla uczniów oraz z remontem oświetlenia. Z uwagi na brak konkretnych danych w obu tematach, zagadnienia postanowiono omówić na kolejnej naradzie.


Copyright © Szkoła Podstawowa nr 3 Mysłowice 2014
41-400 Mysłowice, ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6
tel. +48 32 222 25 39 fax +48 32 223 28 18



2,179,555 unikalne wizyty
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.